Thursday, January 9, 2014

seperti Batutta


Detik detik akhir sebagai 'budak law' di sebuah IPTA.
semangat nak exam kian pudar. Tapi, semangat nak packing terlebih lebih 
paper jurisprudence lusa. tapi rasa nak menulis pula.

Aku penggemar karyanya Ustaz Hasrizal @ Saiful Islam. 
Tulisannya memberi kesan di jiwa.
Jiwa yang suka mengembara.
Harapnya dengan memenuhi tuntutan ilmu,
bisa membawaku jauh ke dunia sebelah sana.
dunia yang aku selalu tertanya-tanya
 Apa rasanya menyentuh salji ?
Apa rasanya berjalan kaki di lorongnya
 sambil fikiran melayang mengagumi Pencipta dan yang dicipta?

Malam ini dapat panggilan dari ayah
Sungguh aku rindu suara itu. 
sudah lama wajah itu tidak ku tatap.
kerana aku jauh di seberang.

"Ayah, akak mahu sambung master in International law kt Australia? "
"oh, nanti keluar mahu kerja apa?"
"boleh attach dengan NGO dunia. macam PBB..." 
"bagus.. tapi, nanti akak tak duduk dengan ayah la. ayah tak boleh tengok kakak selalu. 
kalau akak kahwin nanti ayah boleh jaga anak kakak "

Allah
tiba-tiba mata terasa panas.
kena postpone dulu niat ni.

Aku kagum dengan Uwais Al-Qarni
Teringin berjumpa Rasul, tapi emak dirumah perlu dijaga
Jaraknya mekah dengan rumah bukan dekat
Dapat peluang pergi mekah, malang sekali Rasul tiada di rumah
Teringat janji pada emak, keluar tidak lama
pulang si Uwais, hampa. 
Allah memberimu kemahsyuran di syurga kerana taatmu pada ibumu.

cuba memujuk hati. Dunia di sebelah sana tidak lari.
Aku pasti ke sana. 
pasti.
insyaAllah

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...