Thursday, December 15, 2011

OLEY! MAT LUTHFI

Bismillahirrahmanirrahim....


Update di waktu petang
Langit mendung
Angin sepoi-sepoi bahasa
Suasana sejuk
katil yang empuk
kesimpulan..
                 
MENGANTUK!


Mujahadah! tahan nafsu. Nabi kata tak elok tidur petang. Mewarisi kegilaan. Ana tengah dok pikir apa..... nak share dengan warkah seorang hamba dan pembacanya. (kalau ada)  hehehehe. Benda yang nak dikongsikan itu mestilah suatu yang bermanfaat. Biarlah ana juga antum masing-masing dapat pahala.


Ku pandang kanan ku pandang kiri
tak jumpa jumpa



lantas ana buka FB dengan harapan dapat cari ilham nak mulakan penulisan. Terlihat satu link video kawan ana post kat FB bertajuk Oley. Eh, apakah? tekan play. Oh... video penerangan tentang hukum hudud. Siap ada ustaz nasarudin hehe. 


Alhamdulillah.. ada juga individu yang tampil menerangkan tentang hukum hudud. Ramai yang tak tahu cara perlaksanaan hukum hudud ni sebab tu mereka kutuk dan tak nak hudud dijalankan di Malaysia. Tapi... bilamana  mereka yang tak tahu, bertanya pun pada yang tak tahu, kesimpulannya dua-dua keliru. KamOn la... tanya lah pada orang yang tahu. Kan dah tak pasal-pasal dengan kenyataan jahil dah terbatal akidah sebab persendakan hukum Allah. Cari ustaz atau ustazah atau siapa pun yang TAHU akan bidang hukum islam. Hadir ceramah kat masjid. Bukan hadir ceramah kat warung.


Hukum hudud.. ye betul, memang dalam hukum hudud pencuri kena potong tangan. Tapi bukan main suka hati potong tangan. Tangan tu bro... tak boleh tumbuh balik macam kuku. Ada syarat-syaratnya yang Allah dah tetapkan. 


Jom tengok video OLEY! ni. Mat luthfi dan bob lokman pun ada.. ^_^ KLIK

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...