Friday, May 4, 2012

kamu siapa? Saya muslim Alhamdulillah

Bismillahirrahmanirrahim...







Alhamdulillah.. paper terakhir untuk test minggu ni telah selamat saya jawab paper equity and trust.  penat tapi masih boleh senyum :) Untuk menghilangkan penat, baju yang berlambak dalam baldi dibasuh. (er.. tu bukan menambah penat ke??) abaikan. Tengah tunggu giliran untuk menggunakan mesin basuh, angin santun-santun bahasa membelai pipi. cewah Tetiba, wujud satu perasaan aneh dalam diri. perasaan KOSONG. kamu pernah rasa? entah, pelik perasaan ini. terfikir, selama minggu test ni saya tak sentuh pun lagi buku-buku agama atau motivasi. asyik baca buku law sahaja sebab nak exam (ye saya budak law).  Rohani ku kosong ya Allah. 


Habis basuh baju.. buka laptop dan buat persediaan untuk hepi circle petang ini. Dalam kesibukan mencari artikel untuk dikongsikan bersama adik2, terjumpa satu artikel dalam blog ustaz hasrizal. Tentang islamnya seorang saudara baru. 


Bintang Ramadhan di tanah kepulangan : http://saifulislam.com/?p=334


Mengalir air mata baca. Subhanallah... aku bersyukur dengan nikmat islam dan nikmat iman ini. Aku bersyukur dilahirkan sebagai seorang muslim. Syukur Alhamdulillah. Tak puas baca artikel tersebut. nak lagi ustaz... hehe. Jumpa pula link ni


Akhirnya ku temui nilai ukhuwwah: http://saifulislam.com/?p=6332


Sungguh.. terkesan dengan artikel ini. 
Rohani kembali terisi
Ketenangan meresapi diri


Pengembaraan ustaz Hasrizal hingga ke Turki, dilayan dengan baik pula oleh masyarakat di sana. Seolah mereka kenal antara satu sama lain. Diajak makan semeja. Diberi tempat tidur selesa ;) kerana apa? KERANA MEREKA ADALAH ISLAM. Kerana kita adalah Islam. 


Ini menguatkan semangat saya untuk terus mengembara ke seluruh pelosok dunia. Ya, belum berkesempatan.. insyaAllah satu hari nanti saya juga ingin ke Turki. Negara Sultan Muhammad Al- Fateh. Pemimpin kesayangan saya :)



ibnu batuttah



Nak beli buku ni





2 comments:

♫♪~Naurah_Nawwarah ~ ♫♪ said...

smoga kita semua dipanjangkan umur lagi utk bertemu di bulan ramadhan kali ini ... insyaALLAH :D

light 0F happiness said...

insyaAllah sahabat :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...