Friday, August 27, 2010

Apa beza kita dengan zaman jahiliyyah?


Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Selawat dan salam buat junjungan kita Rasulullah S.A.W dan para ahlul bait, sahabat-sahabat baginda dan mereka yang sentiasa mengikuti sunnahnya. Amin

Alhamdulillah..akhirnya kita telah sampai ke Ramadhan ke-17 dengan izinNya. Apa khabar amal ibadat? semua sempurna? mudah-mudahan insyaAllah. Moga kita sentiasa diberi kesihatan dan kekuatan untuk melipat gandakan amal ibadat di bulan penuh barakah Ramadan kareem ini. Rasa bersalah ana, follower semakin bertambah tapi ana tak update pun lagi blog ni. Asif jiddan sahabat sahabiah.. 

Kisah pembuangan bayi semakin menjadi-jadi, acap kali telinga ini disapa dengan khabar sedih. seribu sesalan melanda umat manusia. Apa beza kita dnegan zaman jahiliyyah?? Mungkin lebih teruk, kalau dulu kaum jahiliyyah tanam hidup-hidup ana perempuan mereka yang baru lahir, zaman sekarang lagi teruk, buang dalam tong sampah. Ada satu gambar yang ana lihat, buang di tepi jalan. Apa punca semua ni? betul.. "couple". Kalau tak couple, takde pergaulan bebas, tak ada zina. Bagi yang bercouple, jangan cakap anda couple cara islam. Saling nasihat menasihati. " Jangan lupa sembahyang ye sayang". Jangan cuba menghalalkan apa yang dah sedia haram. Buat pahala tapi dalam masa yang sama buat dosa, perkara yang dilarang Allah..

وَلاَ تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيْلاً٭سورة الإسراء 
Allah SWT berfirman : "“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk,” (al-Israa’: 32)"


Sahabat, zina kecil pintu ke zina besar. Kalau tak ada zina kecil, tak ada la zina besar.Perhubungan yang halal di sisi islam hanyalah selepas ijab kabul. Takutlah dengan azab Allah. Sesungguhnya Azab Allah itu pedih dan janjiNya pasti. Si ibu yang membuang anak ini telah berbuat 2 dosa besar, berzina dan membunuh. Jangan dikasihankan si kecil itu kerana dia telah menjadi penghuni syurga. Kasihanilah si ibu, entah sempat bertaubat atau tidak. Nauzubillahiminzalikh Ya Allah..

4 comments:

terokai seni said...

cinta islam? huuu nur kasih ke tu?

tak selesa dengan gambo yes no tu kristianafobia la pulok

penjejak maya said...

salam,

sebab itu la tak kira sape pun kita dilarang mendekati perkara yang boleh menyebabkan terjebak dengan zina..

light 0F happiness said...

cemomoi~ oh alamak, maaf terlepas pandang.. x prasan ade cross kt baju nurse tu, nanti ana delete..

penjejak maya~ betul, mari sama2 kita mencegah dan menjauhi zina :)

Anonymous said...

[url=http://www.pi7.ru/soft/1549-erlend-lu-luchshaya-strana-v-mire-audiokniga.html ]жуткий интимный комплекс ..... и ещё коешто.. [/url]
Подобрала его на улице можно заявить. Был такой голодный, жалкий, неухоженный - напрямик сердце разрывалось на него попосмотреть. Ну и взяла его к себе - так посмотрел в глаза преданно, так прижимался - думала мой сейчас навеки. Откормила его, отмыла, на работу устроила. Прошло подгода - подрос, возмужал, посмотрит орлом, морду отьел поперек себя шире - красавец, иначе говоря. Когда иду с ним на прогулку, все девушки так и заглядываются. Однако стала замечать в последнее время - стал грубее, голос повышает, огрызается, и то ему не так, и это не этак, и права его я какие-то как оказалось ущемляю. А когда в обычном диалоге ласково "скотинушкой" назвала, как дергнул меня за волосы!! Вообщем я в шоке. Мой психолог говорит, что так он претендует на позицию доминантного самца в стае и мне нужно указать ему его место. Подруги советуют не мучаться, а отдать кому-нибудь и завести себе нового.
Но я у к нему привыкла, кроме всего прочего кто знает, как там с ним обращаться будут?
Девочки, посоветуйте что-нибудь! Может его кормить поменьше, или же еще какую хитрость использовать? Заранее спасибо!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...