Tuesday, April 13, 2010

Buat renungan untuk semua


Bacalah sampai habis....
Saya hampir membuang mesej ini namun saya telah diberi keberkatan untuk membaca terus hingga ke penghujung.
ALLAH , bila saya membaca mesej ini, saya fikir saya tidak ada masa untuk ini.... Lebih lebih lagi di waktu kerja.
Kemudian saya tersedar bahawa pemikiran semacam inilah yang sebenarnya, menimbulkan pelbagai masaalah di dunia ini.
Kita cuba menyimpan ALLAH di dalam MASJID pada hari Jumaat......
Mungkin malam JUMAAT ?
Dan sewaktu solat MAGRIB sahaja?
Kita suka ALLAH pada masa kita sakit....
Dan sudah pasti waktu ada kematian..
Walau bagaimanapun kita tidak ada masa atau ruang untuk ALLAH semasa bekerja atau bermain...... Kerana... Kita merasakan di waktu itu kita mampu dan sewajarnya mengurus sendiri tanpa bergantung padaNYA.
Semoga ALLAH mengampuni aku kerana menyangka... ....
Bahawa nun di sana masih ada tempat dan waktu di mana ALLAH bukanlah yang paling utama dalam hidup ku. (nauzubillah)
Kita sepatutnya sentiasa mengenang akan segala yang telah DIA berikan kepada kita.
DIA telah memberikan segala-galanya kepada kita sebelum kita meminta.
RENUNGKANLAH
Sebarkanlah seandainya ANDA BENAR-BENAR MENGHAYATI!! !
Ya aku CINTA ALLAH .
Dia adalah sumber kewujudanku dan Penyelamatku
DIA lah yang menggerakkan ku setiap detik dan hari. TanpaNYA aku adalah
HAMPAS yang tak berguna.
Ini adalah ujian yang mudah.
Kalau anda benar meyintai ALLAH dan tidak berasa malu akan segala kebaikan yang telah diberi ALLAH kepada mu... Kirimkanlah kepada rakan- rakan anda.
Sekarang!!! Anda ada masa kah untuk berbuat demikian?
Pastikan anda scroll hingga ke penghabisan.
Susah vs. Senang
Kenapa susah sangat nak sampaikan kebenaran?
Kenapa mengantuk dalam MASJID tetapi sebaik saja selesai ceramah kita segar kembali?
Kenapa mudah sekali membuang mesej agama tetapi kita bangga mem"forward" kan mesej yang tak senonoh?
Hadiah yang paling istemewa yang pernah kita terima.
SOLAT adalah yang terbaik....
Tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran lumayan.
Notes:
Tidakkah melucukan betapa mudahnya bagi manusia TIDAK Beriman PADA ALLAH setelah itu hairan kenapakah dunia ini menjadi neraka bagi mereka.
Tidakkah melucukan bila seseorang berkata "AKU BERIMAN PADA ALLAH" TETAPI SENTIASA MENGIKUT SYAITAN. (who, by the way, also "believes" in ALLAH ).
Tidakkah melucukan bagaimana anda mampu hantar ribuan mesej lawak yang akhirnya tersebar bagai api yang tidak terkawal., tetapi bila anda hantar mesej mengenai ISLAM , ramai orang fikir 10 kali untuk berkongsi?
Tidakkah melucukan bagaimana bila anda mula menghantar mesej ini anda tidak akan menghantar kepada semua rakan anda kerana memikirkan apa tanggapan mereka terhadap anda atau anda tak pasti sama ada mereka suka atau tidak?.
Tidakkah melucukan bagaimana anda merasa risau akan tanggapan orang kepada saya lebih dari tanggapan ALLAH terhadap anda.
Aku berDOA , untuk semua yang membaca mesej ini agar mereka di rahmati ALLAH.
Aaminnnn...

sumber:http//nsankerdil74.blogspot.com/2010/04/buat-renungan-untuk-semua.html

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...